HF linear
voor zowel amateur als professioneel gebruik.
Maximum vermogen plm. 2000 Watt.

De PowerGenius is een lineaire versterker die zowel voor de amateur- als overheidsdiensten is ontwikkeld. Het uitgangsvermogen is 1500 Watt (ICAS) voor het frequentiegebied van 1,8 – 54 MHz. De lineair is opgebouwd rond een paar moderne NXP MRF1k50H LDMOS transtoren. Elk van deze transistors kan een vermogen aan van 1,5 kW. Door gebruik te maken van twee van deze transistoren wordt de laagst mogelijke IMD en spurious bereikt. Daarnaast wordt er nog gebruik gemaakt van diplexfilters om een optimaal schoon signaal te bewerkstelligen.

De PowerGenius XL is ontworpen voor de FLEX-6000 serie maar kan ook worden gebruikt met transceivers van andere merken. De linear kan worden bestuurd met CAT, CI-V, BCD band decode of ethernet. Indien hij gebruikt wordt met een flex-6000 is de bandselectie volledig geautomatiseerd. Ook de zend-ontvangstomschakeling wordt via ethernet verzorgd.

 

Alle informatie met betrekking tot het uitgangsvermogen, foutmeldingen en resets worden gerapporteerd aan de FLEX-6000. Voor remote bediening met andere apparaten kan gebruik gemaakt worden van een windows of android API.

De PowerGenius XL is geschikt voor SO2R doordat hij is voorzien van 2 exciter ingangen en 2 antenne uitgangen. De snelle bandomschakeling maakt de noodzaak van 2 linears overbodig.

Een FLEX-6700 of FLEX-6600 plus een PowerGenious XL zijn samen een compleet SO2R-station tegen de helft van de prijs voor concurrerende opstellingen.

Eigenschappen van de PA

  • HF uitgangsvermogen: 1500 Watt (ICAS)
  • Ingangsvermogen voor 1500 Watt uit: 50 Watt
  • Transistoren: NXP MRF1K50H x 2
  • Exciter Inputs¹: SO-239 x 2
  • Antenne uitgangen: SO-239 x 2
  • Antenne impedantie (zonder tuner): 50 Ohm asymmetrisch
  • Koeling: thermostaatgeregelde ventilatoren

¹-SO2R configuratie

Mechanisch

  • Hoogte: 13 cm
  • Breedte: 33 cm
  • Diepte: 43 cm
  • Gewicht: 15 kg

Electrisch

  • Voedingsspanning²: 90 – 250 V AC, 50/60 Hz
  • Voeding: Modulair, geschakelde voeding

²-Maximum HF uitgangsvermogen bij 220 Volt.

Hieronder treft u de Engelstalige brochure in pdf aan.

Download het pdf document