Forum

Je moet ingelogd zijn om berichten te plaatsen Inloggen Registreren

Registreren? | Wachtwoord Kwijt?

Forums Doorzoeken:

Gebruik van Wildcard:
*    komt overeen met willekeurig aantal karakters
%    Komt overeen met precies één karakter

PowerSDR V2.0.5

GebruikerBericht

09:11
8 Jul 2010

PA2XHF

Hardenberg

New Member

berichten15

Inmiddels is de AM/FMN off freq (TX 11kc te hoog in freq) bug ook verholpen. (SVN:3794)

Ook werkt nu de Transmit Rejection (Setup > DSP > Image Rejection >> 'Phase' en 'Gain') en kan je de TX spurrious tot het minimum reduceren.

73 Bert

20:34
4 Jul 2010

pe1rff

JO21UL

New Member

berichten3

Nog bedankt voor het bericht Ger, en Bert ook voor het plaatsen.

Het werkt nu weer zoals het hoort.

Allen de foutmelding nog…. error E8390 low power output.

Maar ben ok niet de enige die hier last van heeft, bij het inschakelen zie je een fractie van een seconden 5-6 watt en valt dan gelijk terug naar 0,4–0,5 Watt.

Het ligt niet aan de swr (terug regelen) want op een dummie gebeurd het zelfde.

Maar ook dit komt wel goed lijkt me.

73' Jan

21:19
3 Jul 2010

PA0AER

Bedum

New Member

berichten25

Opgelost dus, zoals ik je al schreef ik was ook al druk doende met Klaus. Scheelt weer een hoop heen en weer gestuur

Ger

Res, non verba

20:13
3 Jul 2010

PA2XHF

Hardenberg

New Member

berichten15

Hallo Ger,

Heb kontakt gehad met Klaus Lohmann, DK7XL,

Ik heb het Flexradio programma en alle andere flexradio elementen gedeïnstaleerd/verwijdert.

En met behulp van een register cleaner programma mijn register van de pc opgeruimd.

Vervolgens opnieuw V2.0.5 van flex-radio.com gedownload. en geïnstaleerd.

Vervolgens direkt na het allereerste opstarten van het programma en via setup 'Reset Database' uitgevoerd,

dus niet op 'start' drukken om het programma te starten. 

Programma sluit dan automatisch af.

Vervolgen programma weer opstarten en doormiddel van ctrl/shift – P en level  de calibratie uitvoeren.

Had dit al div. keren uitgevoerd, maar niet in deze volgorde.

Hiermee was bij mij het rode kruis probleem verholpen. 

Dat de TX freq in de mode FMN en AM er naast staat is een (bekent) software probleem waar nog door flex-radio aan gewerkt wordt om

op te lossen.

Dus ik ben eerst weer geholpen….. 

73  Bert

12:15
3 Jul 2010

PA2XHF

Hardenberg

New Member

berichten15

Bericht bewerkt 10:28 – 3 Jul 2010 door PA2XHF

O.K Ger,

Zal dan de Flex-1500 a.s. dinsdag wel bij je aankomen.

De freq. afwijkingen bij zenden in AM en FMN heb ik gemeten met de STABILOCK-4040 meetzender.(Cal :2010)

Dit wijkt bij AM 11,0 kc af en bij FMN 11,2 kc, naar boven.

Ook nogal wat spurrious naast de carrier zichtbaar.

Dat is behoorlijk veel en ook na calibratie bij al de software versies tot nu toe.

De display freq. aanwijzing blijft gelijk bij zenden, dus ook geen split instellings fout  o.i.d..

Op het panadapter display zie ik bij de FMN mode dat bij zenden de freq. omhoog kruipt na inschakelen TX.

Bij ssb geen afwijking in freq.

En dan natuurlijk nog het witte-scherm met rood kruis…

Ben zeer benieuwd  wat jou bevindingen zullen zijn. 

73 Bert

10:56
3 Jul 2010

PA0AER

Bedum

New Member

berichten25

Stuur maar terug Bert, kan helaas vandaag niet maar als je hem maandag verstuurd heb ik hem dinsdag in huis en kan ik je verslag doen. Dan krijgen we zekerheid over een mogelijke hardware-fout

Res, non verba

10:32
3 Jul 2010

PA2XHF

Hardenberg

New Member

berichten15

Hallo Ger,

deze vergelijkings matrix is 1 juli opgesteld en voorheen is hier geen melding van gemaakt.

Ik heb vernomen van een andere om dat hij de zelfde verschijnselen heeft, zie forum.

Ik zal als je het goed vind de flex retourneren voor een controle.

73 Bert

08:49
3 Jul 2010

PA0AER

Bedum

New Member

berichten25

Bert, je kunt toch moeilijk er over klagen dat VOX niet werkt als je dat vooraf hebt kunnen lezen in de vergelijkingsmatrix. (http://www.flex-radio.com/Prod…..ure_Matrix).

Van alle Nederlandse FLEX1500 bezitters ben jij de enige die er over klaagt dat de TR niet boven 10 MHz werkt (rood kruis etc). Het zou wel eens een exemplarische hardware-fout kunnen zijn. Stuur het app. svp even naar mij op dan kan ik het hier beoordelen in mijn opstelling. Hier werkt het namelijk allemaal perfect, óók op een voororlogse XP-home notebook.  

Die frequentie afwijking, meet je dat met een externe teller of "springt" de f1k5 naar een andere freq. op het display van de PSDR? Ik kan dat hier niet reconstrueren.

Er waren bij de F3K destijds soortgelijke klachten, die kon je verhelpen met een hercalibratie, heb jij dat al gedaan?

73 Ger

Res, non verba

08:19
3 Jul 2010

PA2XHF

Hardenberg

New Member

berichten15

Bericht bewerkt 06:26 – 3 Jul 2010 door PA2XHF

Inmiddels is versie 2.0.5 uit en ik heb nog steeds de zelfde problemen als met 2.03 en ook 2.04. De flex-1500 werkt niet boven boven 10mhz. rood kruis op een witte achtergrond, dit op al mijn pc’s xp, w7.

Ook staat bij AM en FNN de TX nog steeds 11kc naast de freq

Heb dit dmv een email al aan flexradio gevraagd hoe dat kan , of dat dit een afwijking/defect is van mijn flex-1500 maar geen antwoord tot nu toe.

Ook blijkt dus dat er geen swr meting aanwezig is en ook de VOX zal nooit werken ivm de toegepaste hardware.

Begin dus al aardig minder enthusiast te worden.

73 Bert

About the Flex-Radio Forum

Forum Tijdzone:Etc/GMT-2

Meeste Gebruikers Online Ooit: 17

Momenteel Online:
1 Gast

Momenteel Hier Aanwezig Topic:
1 Gast

Forum Statistieken:

Groepen: 1
Forums: 6
Onderwerpen: 32